باورهای غلط در مورد درایوهای دیسک سخت HDD

بر خلاف تصورات غلط رایج در مورد درایوهای دیسک سخت (HDD)، آنها هنوز هم از نظر هزینه، عملکرد و ظرفیت دارای مزایایی هستند که آنها را به گزینه‌ای مناسب برای بسیاری از برنامه‌ها تبدیل می‌کند.در ادامه چهار تصور غلط رایج در مورد HDD‌ها پرداخته شده است:

  • HDD‌ها عملکرد پیشرفته‌ای ارائه نمی‌دهند

درست است که عملکرد یک هارد HDD ممکن است با عملکرد یک SSD منفرد مطابقت نداشته باشد، اما HDD ها همچنان می‌توانند در صورت استفاده در تعداد زیاد، مانند آرایه‌های ذخیره‌سازی، به سطوح بالایی از عملکرد دست پیدا کنند. آنها سرعت کافی را برای بسیاری از برنامه‌های مدرن ارائه می‌دهند و مقرون‌به‌صرفه هستند.

  • هاردهای دیسک عمر کوتاه‌تری دارند

این تصور که HDD ها بیشتر از SSDها خراب می شوند، تصور صحیحی نیست. هر دو نوع درایو دارای میانگین زمان خرابی (MTTF) 2.5 میلیون ساعت هستند که در نتیجه نرخ خرابی سالانه هر دو (AFR) 0.35٪ است. نگهداری و استفاده صحیح می تواند طول عمر طولانی را برای HDD تضمین کند.

  • هارد دیسک‌ها برق زیادی مصرف می‌کنند

هارد دیسک‌های مدرن با پر کردن هلیوم در واقع کاملاً کارآمد هستند و صرف نظر از ظرفیت یا حجم کاری تنها 7 تا 8 وات برق مصرف می‌کنند. از سوی دیگر، SSD‌ها برای همان سطح ازعملکرد و ظرفیت ذخیره‌سازی، مصرفی مساوی یا بیشتر دارند.

  • HDD‌ها فناوری دیروز هستند

HDD‌ها همچنان در حال تکامل هستند، با پیشرفت‌هایی مانند فناوری ضبط مغناطیسی به کمک مایکروویو (MAMR) که امکان افزایش ظرفیت ذخیره‌سازی و بهبود کارایی را فراهم می‌کند، با این افسانه مقابله می‌کند. هارد دیسک‌ها به دلیل پیشرفت‌های مداوم و مقرون به صرفه بودن، احتمالاً تا سالها به روز و قابل استفاده خواهند بود.

امروزه  HDDها در کاربردهای مختلفی با توجه به مزایایی که اشاره شد همچنان در اولویت استفاده قرار دارند. از جمله می‌توان به کاربردهایی مانند آرشیو اسناد و پشتیبان گیری اشاره کرد. این دو کاربرد معمولاً در حجم بالا و ماندگاری طولانی انجام می‌شوند و از نظر اقتصادی به صرفه تر است.

محصول برنا با نام هیولا برای پشتیبان‌گیری و بازیابی از سوانح یک راهکار مطلوب و ایده آل است. این امکان را به سازمان‌ها می‌دهد تا حجم بزرگی از داده‌های پشتیبان را به صورت امن، کارآمد و با دوام بالا ذخیره کنند. هیولا ویژگی‌ تکرارپذیری داخلی را نیز پشتیبانی می کند.

 

مرجع این مطلب