“سیب” برنده جایزه 10هزار توکن پیمان در هکاتون ققنوس شد

اختتامیه مسابقه توسعه محصول هکاتون ققنوس در روز پنج‌شنبه ۱۱ دی‌ماه با اعلام برندگان از سوی داورهای این مراسم برگزار شد. اولین دوره این رویداد باهدف توسعه و فراگیری شبکه ققنوس و خدمات مبتنی بر آن، حمایت و تسهیل تجاری‌سازی کسب‌وکارهای کوچک و متوسط و شناسایی و توانمندسازی نخبگان فعال در صنعت بلاکچین و فناوری دفترکل توزیع‌شده با حضور ۳۰ تیم شرکت‌کننده و راهیابی ۱۶ تیم به مرحله داوری به پایان رسید.

برگزارکننده رویداد هکاتون ققنوس، شرکت دانش‌بنیان یکتا ققنوس پارس یکی از میزبانان شبکه ققنوس به‌عنوان اولین و بزرگ‌ترین زیرساخت دفترکل توزیع‌شده (DLT) است که در زمینه توکنیزه‌کردن دارایی‌های ارزشمند فعالیت دارد که به‌منظور توسعه زیرساخت شبکه ققنوس و کیف توکن ققنوس به‌عنوان پلتفرم هوشمند سرمایه‌گذاری و مدیریت دارایی‌های دیجیتال، برنامه‌ریزی و اجرای هکاتون ققنوس را در دستور کار قرار داد.

اختتامیه هکاتون ققنوس

۱۱ دی‌ماه روز اختتامیه و اعلام برگزیدگان هکاتون ققنوس تیم‌های نهایی به ارائه و دفاع از جزئیات محصولات خود پرداختند. در نهایت در بخش داوری نهایی، محمدجواد صمدی راد (قائم‌مقام مدیرعامل شرکت ققنوس)، محمد طهرانی (مدیر مرکز توسعه کسب‌و‌کار شرکت ققنوس و عضو هیئت‌علمی دانشگاه خاتم)، فرهاد فائز (مدیرعامل شرکت داده‌ورزی سداد)، ابراهیم دانشی‌فر (عضو هیئت‌علمی دانشگاه بین‌المللی امام رضا مشهد) و حمید علی‌محمدی (مدیرعامل شرکت تکنوتجارت) در این مراسم برگزیدگان را اعلام کردند.

برنامه داوری نهایی در قالب پنج نشست برگزار شد که در هر نشست چهار تیم از مجموعه ۱۶ تیم به ارائه محصولات خود پرداختند. پس از ارائه کوتاهی از برنامه زمان‌بندی اختتامیه، ولی‌الله فاطمی، دبیر بنیاد در ابتدای این مراسم گفت: «از هکاتون من خاطره شیرین و خوبی دارم و امیدوار هستم باتوجه‌به ارائه‌هایی که صورت می‌گیرد، تفکرات و ایده‌های جدیدی که برای آینده و این فضا کاری یا کسب‌وکار شکل می‌گیرد، بتوانیم تسهیلگر باشیم و کمک کنیم تا نوآوری‌‌های لازم برای افزایش رفاه مردم، بهبود فضای کسب‌وکار، تسهیل خدمات‌رسانی سازمان‌ها فراهم شود.»

رقابت در رویداد توسعه محصول هکاتون ققنوس بر اساس ایده‌پردازی، سود نهایی طرح و قابلیت اجرای آن بین ۱۶ تیم بسیار نزدیک برگزار شد. ایده‌هایی از بستر حمایت محیط‌زیست تا اعطا وام و خرید تجهیزات پزشکی توسط بیمارستان‌ها از جذابیت‌های حضور این ۱۶ تیم می‌توان به تنوع دیدگاه اشاره کرد. نیازهایی بسیار متنوع که همگی با بهره‌گیری از فضای بلاک‌چین امکان زندگی بهتر را برای انسان نوین فراهم می‌کند. گروه اول تا سوم به ترتیب ۳۰ هزار،‌۲۰ هزار و ۱۰ هزار توکن پیمان به ارزش یک سوت طلای ۲۴ عیار را به‌عنوان جایزه هکاتون ققنوس به دست آوردند.

خانم مهندس طیبه امیری از مرکز شتابدهی و نوآوری برنا

سومین گروه برنده جایزه هکاتون ققنوس، استارت‌آپ «سیب» (sib) از مرکز شتابدهی و نوآوری برنا بود که ۱۰ هزار پیمان را به‌عنوان جایزه به دست آورد. این استارت‌آپ با استفاده از بازار فضای ابری و سرمایه‌گذاری در این فضا، این فضای خالی را بستری برای درآمدزایی خواهد کرد. حجم بالای فضای ذخیره‌سازی آزاد در ایران و جهان توسط استارت‌آپ سیب موردتوجه قرار گرفته است. برنامه نهایی این گروه بر اساس بازار ایران تنظیم شده است. بر اساس توضیحات طیبه امیری، از گروه سیب شرکت‌های دولتی بزرگ و حتی شرکت‌های خصوصی هزینه بسیار بالایی برای نگهداری از (storage) پرداخت می‌کنند که می‌توان درآمدزایی مطلوبی از این فضای خالی باتوجه‌به بلاک‌چین حاصل کرد.

خبر اصلی