رونمایی از راهکار مدیریت امن انتقال فایل در کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور

کنفرانس زیرساخت اطلاعاتی کشور در روزهای ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه ۱۴۰۲ در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد. هدف از برگزاری این کنفرانس هماهنگی و همرسانی بازیگران و ذی‌نفعان مختلف زیست‌بوم زیرساخت اطلاعاتی از تجهیزات فعال و غیرفعال مراکز داده تا فراهم‌کنندگان انواع خدمات ابری در کشور و تلاش برای رفع مشکلات پیش روی صنعت فاوا است.

نظام ممیزی و رتبه‌بندی مراکز داده و خدمات ابری، برنامه توسعه و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مراکز داده و خدمات ابری، تأمین و پشتیبانی پایدار مراکز داده و خدمات ابری ازجمله محورهای این کنفرانس دو روزه بود. علاوه بر نشست‌های تخصصی و سخنرانی‌ها، یک نمایشگاه تخصصی به صورت جانبی با حضور شرکت‌های فعال این حوزه در حاشیه این کنفرانس نیز برپا شد. در این نمایشگاه ظرفیت‌های داخلی تولید کنندگان این حوزه در بخش‌های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری به نمایش درآمد.

مرکز نوآوری و شتابدهی برنا در این نمایشگاه حضور یافت و به طور رسمی از راهکار مدیریت امن انتقال فایل خود رونمایی کرد. این راهکار در مرداد ماه ۱۴۰۲ در پیش ثبت نام انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نیز به کار رفت.

راهکار مدیریت امن انتقال فایل برنا با هدف انتقال امن و قابل نظارت داده ­ها بین دو شبکه غیر مطمئن و مطمئن، تسهیل و تسریع تبادل داده برای کاربران بین دو شبکه و ایجاد سازوکاری برای ورود و خروج داده‌ها به صورت امن در نظر گرفته شده است. بهره بردار سیستم فایل های خود را به سامانه منتقل می‌کند و سپس فرآیندهای بررسی و اسکن فایل‌ها با استفاده از MultiAV که با مجموعه‌ای از آنتی ویروس‌ها پیکربندی شده است شروع می شود. بر حسب تنظیمات مورد نیاز، حتی اگر یکی از آنتی ویروس‌ها فایل را آلوده تشخیص دهد، آن فایل جزء فایل‌های آلوده در نظر گرفته می‌شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر یا درخواست دمو با ما تماس بگیرید.

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستاد توسعه فناوری های اتصال پذیری و ارتباطات، سازمان نظام صنفی رایانه ای، وزارت اقتصاد و دارایی، خدمات انفورماتیک، پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات از جمله بازدیدکنندگان از این نمایشگاه ۲ روزه بودند.